Grafik:                                           Til desktop

Design:                                            Julie Otzen


Millennial-generationenernostalgikere

Indsigt: TikTok vinder Gen Z - Nostalgi vinder Y.


Ide: Ramme 110% ind nostalgi følelsen gennem et kreativt og konceptuelt univers, der skal få gæsterne til at investere sig fuldt ud. 


Client:                       Bubba.bar

Timespan:                Spring 2022

Key focus:                Nostalgi

Motion Graphic:                                           Video til website

Udviklet i After Effects:                                 Julie Otzen


The campaign

Når jeg kigger på min generation har vi aldrig reminiscet så meget som vi gør. Måske er det en alsidig ting på tværs af generationerne. Men hvorfor er det at vi elsker at se tilbage på hæslige tøj perioder, pop musikken og finder gamle digitalkamera interesant igen?


Tryghed. Trygheden i en tid hvor vi voksede op. Vi var børn og teenagere. Vi synes at alt var svært og ville måske hellere være voksne som vores forældre. Det er vi nu. Shit. Det er vi nu. Hvordan føles det så?


Det var vigtigt at få alle gæster investeret i projektet fra start af. Derfor udviklede jeg en video i After effects, hvor jeg fra bunden genskabte Windows XP universet. Det betød at jeg havde mulighed for at personificerer alt indholdet lige til netop dette formål. Vi valgte at bygge det hele op omkring en "00'er realistisk" historie, for at fremme flest muligt minder hos vores gæster. 


Vi skrev Kigged’ til de mest savnede Arto venner, inviterede dem gennem MSN og gik på loftet for at finde vores gamle Kawasaki sko, Eastpak, Dax, brændte CD’er og satte liv i vores savnede Nokia 3310.


Festen forløb med ren succes. Flaskehalsen pegede på sukkersøde drinks, sugemærker og Nik & Jay natten lang.

Grafik:                                           Til Instagram stories

Design:                                            Julie Otzen


Video:                                            Efter festen

Videograf:                                      Cecilie Olsen


Grafik:                                      Instagram afstemninger

Design:                                      Julie Otzen